Margonem gra MMORPG

 Margonem to pierwsza polska gra graficzna z gatunku MMORPG. Została opracowana przez studentów Politechniki Śląskiej i cały czas się rozwija. Przy jej projektowaniu i tworzeniu grafiki pracuje wielu pasjonatów. Fantastyczny świat Margonem cały czas się zmienia, tworzone są nowe obszary gry, postacie i coraz ciekawsze questy.
Gra jest bezpłatna, nie trzeba niczego instalować na swoim komputerze, wystarczy standardowa przeglądarka FireFox lub Internet Eksplorer. Aby rozpocząć zabawę trzeba się zarejestrować na serwerze gry: www.margonem.pl

Film z prezentacją gry
- jesli nie widać filmu to odśwież stroną - "F5"

Fantastyczny świat gry Margonem

 Świat Margonem został przed wielu laty spustoszony przez długie wojny Magów. Kraina w której przyjdzie Ci żyć podnosi się z ruin. Gra rozpoczyna się od tego, że przebudzasz się w nieznanej wiosce, okazuje się, że znalazł Cię nieprzytomnego w lesie jeden z jej mieszkańców. Wszystkiego musisz uczyć się od nowa, poznawać swoich sąsiadów i ich zwyczaje. Na razie musisz korzystać z pomocy mieszkańców wioski, ale z czasem zapragniesz poznać tajemniczy, nieznany świat i zemścić się na stworach, które tak źle Cię potraktowały.

Margonem - gra  Cała kraina Margonem składa się z 9 miast. Nie wszystkie są na początku widoczne. Miasta połączone są traktami, biegnącymi przez lasy, polany i przełęcze. Część dróg prowadzi do nikąd, czyhają na nich ukryte potwory i różne tajemnicze niespodzianki.

 Po krainie Margonem można przemieszczać się pieszo. Zajmuje to dużo czasu, bo obszar jest bardzo rozległy, a poruszanie się po nim jest niebezpieczne. W wyższych poziomach gry można korzystać z usług Zakonu Planu Astralnego, który w zamian za wykonanie prostych zadań, zaoferuje teleportacje do niektórych regionów gry. Podobną funkcje pełnią magiczne zwoje, które można zdobyć w walce z potworami.


Wybór postaci do gry

 Już na początku gry trzeba zdecydować, kim będzie Twój bohater. Od tego wyboru zależy nie tylko jego wygląd, ale i charakterystyczne właściwości. Każda z postaci ma inne wyjątkowe zdolności. W zależności od wyboru inaczej się porusza, walczy i innymi metodami pokonuje swoich przeciwników. Niezależnie od wyboru dokonanego na początku gry, w miarę jej upływy zmieniają się takie cechy jak inteligencja i zręczność.

 Gracz nie musi się obawiać, że źle dokonany wybór na starcie zmniejsza jego szanse w przyszłości. Każda z postaci może tak samo awansować w swojej drodze do doskonałości.

  • Wojownik - jest dobrze uzbrojony i świetnie włada bronią białą. Posiada mocny pancerz i walczy oburącz. Gracze posiadający dużą siłę i wykonywujący zadania dla mistrza Glenkusa, automatycznie stają się wojownikami. Początkujący wojownicy powinni się zaopatrywać u Handlarza Merlunga z Obozu Wojaków i Unil w Ithan.
  • Mag - jago bronią jest magia. Sztuki tej musi się uczyć cały czas i doskonalić swoje magiczne zdolności. Ubrany jest w długie szaty, posiada też różdżki i magiczne laski. Mag większość czasu spędza trenując swój intelekt, zgłębiając magiczne księgi. Wokół niego wyczuwa się magiczną moc i zapach ozonu. Magowie służą Estotelesowi, skrywającemu się w swojej podziemnej twierdzy. Jest on dla magów herosem, który naucza ich najbardziej tajemnych magicznych zaklęć. Początkujący Mag powinien zaopatrzyć się w akcesoria u Fani z Szamańskiej Osady oraz wielkiego Maga Jarena, mieszkającego w pokóju na piętrze Baraku w Ithan. Dalsze magiczne przedmioty będzie zdobywał w potyczkach ze potworami napotykanymi na swojej drodze.
  • Łowca - wyróżnia się szybkością i sprytem. Nie jest mocno opancerzony, ma tylko lekkie skórzane okrycie. Łowca świetnie włada łukiem, za nim go przeciwnik zobaczy może już usłyszeć nad głową świst jego strzały. Wioska łowców znajduje się na zachodnich bezdrożach i ich mistrzem jest Irminia, piękna łuczniczka. Na początku gry łowca powinien zaopatrzyć się u Entiego z Myśliwskiej Wioski w póżniejszym czasie u Huslina w Ithan.
  • Tropiciel - to bohater który posiada cechy dobrego łowcy oraz Maga. Łącząc w sobie właściwości tych postaci może stosować tajemne techniki ataku, które są zmorą dla innych graczy. Rażąc wrogów strzałami może sprawić, że ich zbroja niespodziewanie pokrywa się szronem. Innych magicznych trików może nauczyć się od Mistrza Yrfana, którego spokać można na Błędnym Szlaku. Kandydaci do tej profesji mogą zaopatrywać się w Lesie Tropicieli u Nutrisa.
  • Paladyn - jest świętym wojownikiem używającym w walce miecza, tarczy i zdolności magicznych. Początkowo Paladyn uczy się swojego rzemiosła jak zwykły wojownik. Dopiero jak dobrze nauczy się władać mieczem, może ćwiczyć swój intelekt. Mistrzem Paladynów jest van Saur zasiadajacy na tronie w Ratuszu w mieście Karka-han. Tu też spotkać można sprzedawcę, który dobrze wyszkolonym Paladynom sprzeda przydatne akcesoria.
  • Tancerz ostrzy - to doskonały wojownik stosujący nietypową technikę walki. Początkowo może być lekceważony przez przeciwników, jednaj już po pierwszej potyczce przekonują się, że dwa krótkie miecze w jego rekach to straszliwa broń. Tej elitarnej formacji wojowników przewodzi Mistrz Grafinia Nimue z Nithal. Kandydaci do tej profesji muszą długo kształcić swoje zdolności w Cygańskiej Wiosce, a potrzebne wyposażenie kupować u Gunariego oraz Alrik z Torneg.

Handel w grze Margonem

 Gracze szybko odkrywają, że najszybszy rozwój zapewnia złoto. Chęć posiadania tego dobra sprawia, że jesteśmy gotowi wykonywać różne prace dla mieszkańców wioski i narażać się na niebezpieczne misje. Złoto jest także środkiem płatniczym, bo można za nie kupować różne przedmioty.

 Handel to dobry sposób na pozbycie się nieprzydatnych zdobyczy, a zakup wartościowych. Wymieniać można się bezpośrednio z innymi graczami lub za pośrednictwem sklepów. Sklepy można spotkać w różnych miejscach, z różna ofertą. Nie wszystko warto kupować, ale na pewno przyda się zbroja i podstawowe uzbrojenie. Można tu sprzedać zdobytą broń, ubrania, skóry, eliksiry, miód, zioła i wiele innych.

 Sprzedawcy biorą sobie dla siebie prowizję, więc warto się zastanowić, czy nie lepiej sprzedać innemu graczowi bezpośrednio lub wystawić zwój towar na licytację u Aukcjoner.

 Wiele wartościowych przedmiotów możemy zdobyć walcząc z potworami, jednak nie zawsze mogą być one wykorzystane przez naszego bohatera. Taki zbędny przedmiot może być cennym nabytkiem dla innego gracza, dlatego warto rozmawiać z innymi użytkownikami i wymieniać się swoimi zdobyczami.


Dyskusje z innymi graczami

 Autorzy gry przewidzieli dla graczy różne formy komunikowania się. Oprócz zabawy można tu poznać przyjaciół mających te same zainteresowania. Można uzyskać pomoc w pokonywaniu przeszkód napotykanych na swojej drodze w magicznym świecie Margonem. Dla każdej lokalizacji przeznaczony jest osobny Czat. Gracze mogą należeć do klanów i tworzyć sojusze. Na organizowanie wspólnych przedsięwzięć klan może pożyczać złoto. Umawiając się na wspólne działanie, można więcej osiągnąć i szybciej awansować.

 Gdy chcemy indywidualnie porozmawiać z innym graczem, można skorzystać i z takiej formy czatu.

 Oprócz Czatu gracze korzystają z forum dyskusyjnego. Tu mogą dzielić się opiniami o grze, wpływać na jej modyfikacje i organizować różne imprezy. Nad dyskusją czuwają administratorzy, pilnując przestrzegania regulaminu i dobrej atmosfery na forum.


Questy i zadania dla gracza

 Atrakcyjność gry polega na różnorodności zadań jakich może podejmować się gracz. Nie wszystkie zadania są osiągalna dla początkującego gracza. Nie możesz na początku gry porwać się na smoka nękającego miasto, ani nawet uwalniać uprowadzoną księżniczkę. Zaczynaj od prostych zadań dla mieszkańców swojej wioski. Ich potrzeby poznasz po znakach zapytanię wyświetlanych nad ich głowami. Pomagając im otrzymasz w zamian złoto lub inne nagrody, albo po prostu będziesz zwiększał wartość swojego doświadczenia. W miarę upływu czasy nabędziesz zdolności wystarczające do walki z demonami, łagodzenia intryg złych sekt oraz dostępu do nowych obszarów nieznanego świata Margonem.

 Nowe zadania oraz przebieg zaczętych questów można sprawdzić klikając zwój pergaminu w oknie gry. W zależności od Twojego nastroju i posiadanego czasu możesz wybrać trudne zadanie z ciekawą fabuła lub proste i łatwe, które poprawi Ci tylko humor. Wszystkie questy SA tak zaprojektowane, aby zapewnić graczowi satysfakcję z dobrze wykonanej misji.

 Oprócz samodzielnych zadań można zdecydować o przystąpieniu do walki z innymi graczami. Nie z każdym i nie wszędzie można prowadzić walkę. Kraina dostępna w grze podzielona jest na obszary oznakowane kropkami: zielona to rejon w którym nie można prowadzić walki, Żółtak kropka sygnalizuje miejsce w którym dozwolona jest walka za zgodą obu stron. Pomarańczowa kropka może oznaczać arenę, na której można wypróbować różne konfiguracje uzbrojenia. Tu nawet po przegranej walce po krótkim czasie odzyskujemy swoją postać z utraconymi lub zyskanymi punktami honoru. Naliczanie punktów honoru zostało tak skonstruowane, że uzyskujemy je tylko walcząc z równorzędnym graczem. Ma tu też znaczenie zgodność profesji i punktów życia. Tak zdobyte punkty można wymieniać na inne przedmioty przydatne w misjach.

Serwisy społecznościowe