Shakes & Fidget - The Game

 Do bogatej oferty gier MMORPG dopiero niedawno dołączyła nawa gra tego gatunku o nazwie: "Shakes & Fidget" i w krótkim czasie zyskała sobie miliony graczy na całym świecie. Tym co przyciąga nowych użytkowników to fantastyczny świat fikuśnych skrzatów i gnomów oraz niesamowite przygody jakie przydarzają się jej bohaterom.
Ładna grafika, ciekawa fabuła i atrakcyjne zadania do wykonania, wciągają na długi czas graczy w każdym wieku. Sama gra nie wymaga instalowanie czegokolwiek na swoim komputerze, jest wykonana w technologii flash i działa bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Jak zapewniają autorzy Playa Games, koncepcja gry oparta jest o zasadę "Free-to-play", czyli można grać całkowicie za darmo, jednak jest też opcja dokupywanie "grzybków", które przyśpieszają tempo gry i ułatwiają awans naszego bohatera.
Grę można rozpocząć od razu, jednak lepiej jest się zarejestrować zyskując już na starcie premię w postaci grzybów i większych uprawnień w gildii. Bezpłatne konto można założyć na stronie gry: http://www.sfgame.pl


Tworzenie postaci

Shakes & Fidet

 Już na początku gry trzeba zdecydować kim będzie nasz bohater. W zależności od wyboru będzie miał inne cechy i zdolności. Może to być wojownik, mag lub łowca. Oprócz profesji można jeszcze zdecydować o jego rasie, wybór ten można w przyszłości zmienić. Nasz bohater może być człowiekiem, Elfem, Krasnoludem, Gnomem, Orkiem, Goblinem, Demonem lub Mrocznym Elfem. Gracz może bardzo dowolnie kreować wygląd postaci, dobierając jej czasem bardzo zabawny wygląd.

Po zapisaniu postaci można potwierdzić swoje konto i adres kontaktowy.

Gra polega na wykonywaniu różnych misji, zdobywaniu pieniędzy doświadczenia i rozwoju innych cech swojego bohatera. Oprócz samej zabawy jest tu też miejsce na rozmowy miedzy innymi uczestnikami gry, zawieranie sojuszy, wypowiadania pojedynków i dyskutowanie o sprawach gildii.

Wszystkie informacje o postaci prezentowane są graficznie, obok jej wizerunku jest tu imię i gildia do której należy. Widać używane przedmioty i zawartość plecaka. Paski graficzne ilustrują cechy postaci, jej poziom i postęp w drodze do osiągnięcia wyższego poziomu. Dodatkowe informacje można przeczytać najeżdżając kursorem na wybrany przedmiot. Wskazanie znaku "plusa" wyświetli informacje o kosztach zwiększenia wybranej cechy o jeden punkt.

Karczma

Miejscem w którym można otrzymać zlecenie na ciekawe zadania jest karczma. Spotykają się tu różni wędrowcy i poszukiwacze przygód. Klikając w znajdujące się tu postacie można się dowiedzieć jakie zadania proponują do wykonania i wybrać jedno z trzech. Od rodzaju misji zależy, co można na nich zyskać, może to być złoto lub punkty za doświadczenie. Wykonane zadanie dodatkowo zmniejszają poziom awanturniczości, ilustruje to graficznie pasek poniżej postaci. Aby przywrócić poziom awanturniczości trzeba kliknąć na karczmarza i zamówić piwo, można ich wypić maksymalnie 10 dziennie, a każde przywraca 20 punktów awanturniczości. Oprócz wędrowców w karczmie można spotkać hazardzistę, zaproponuje Ci grę losową, można na niej podwoić postawione w grze złoto i grzyby, a można też przegrać.


Arena

Miejscem w którym można wyzwać innych bohaterów na pojedynek jest Arena. Wybór przeciwnika dokonywany jest automatycznie, z zachowaniem proporcji punktów czci. Można też samemu wybrać gracza i go zaatakować. Efektem walki jest wygrana w postaci złota i czci lub ich utrata.

Każdą kolejną walkę można rozpocząć po 10 minutach, niecierpliwi mogą przekupić zarządcę areny grzybem.


Sala Chwały

To miejsce w którym zaznaczone są wszystkie dokonania graczy. Są dwie sale chwały osobno dla graczy i dla Gildii. Z informacji tu uzyskanych można się więcej dowiedzieć o innych graczach i zdecydować z kim zawierać sojusze, a kogo wyzwać do walki. Walki odbywają się tylko na arenie.


Warta

Aby zyskać dodatkowe pieniądze można wynająć się jako wartownik. Nie jest to zbyt ambitne zajęcie, ale można na tym nieźle zarobić. Wartość wynagrodzenia zależna jest od poziomu bohatera. Maksymalny czas takiej pracy to dziesięć godzin, jeśli się przerwie pracę przed ukończeniem nie otrzymuje się wcale zapłaty.


Zbrojownia

Miejscem w którym można uzbroić naszego bohatera jest zbrojownia. Dokonujemy tu zakupów płacąc złotem, niekiedy sprzedawca życzy sobie za niektóre gadżety dopłaty w grzybkach. Oferta sprzedaży zmienia się o północy czasu wschodnioeuropejskiego, można to przyśpieszyć płacąc grzybem. Do wyboru mamy tu różne rodzaje broni, pasy, buty i hełmy. Każdy ma inną cenę i właściwości, aby je poznać należy najechać na przedmiot kursorem. Zakupu dokonuje się klikając w wybrany przedmiot i przeniesieniu go do plecaka. Można też odsprzedać niepotrzebne uzbrojenie, przenosząc je z plecaka do stoiska sprzedawcy, jednak zapłaci nam tylko 25% ich faktycznej wartości.

Dobre uzbrojenie bardzo pomaga w walce, obronie i wykonywaniu zadań przez naszego bohatera.


Gabinet Magii

Oprócz uzbrojenia naszemu bohaterowi bardzo przydaję się magiczne gadżety. Miejscem ich zakupu jest Gabinet Magii. Kupuje się podobnie jak w zbrojowni, płacąc złotem lub grzybami. Może to być, magiczny pierścień, naszyjnik i inne akcesoria. Inaczej stosuje się magiczne eliksiry, jago wypicie polega na przeciągnięciu eliksiru po postaci, jednocześnie można skorzystać z właściwości trzech eliksirów. Należy je umiejętnie dobierać, bo jeśli dwa eliksiry mają podobne właściwości, wpływających na tę samą cechę, to ich działanie się nie sumuje, tylko wpływ pierwszego zostaje wyzerowany, a czas działanie eliksiru liczy się na nowo. Wpływ aktywnych eliksirów można kontrolować klikając w ikony na zakładce postaci, z prawej stronie, nad osiągnięciami. Podwójne kliknięcie anuluje działanie wybranego eliksiru.


Stajnia

W stajnie można wynająć wierzchowca na okres 14 dni. Konno można to samo zadanie wykonać szybciej. Wybór konia zależny jest od przeznaczenia dla dobrych lub złych bohaterów jednak cena i cechy w statystykach są takie same. Wierzchowca można wynająć ponownie na kolejny okres lub można też zmienić na szybszego, wtedy ten wolniejszy zostanie utracony.


Grzybiarz

Zakup grzybów nie jest konieczny, można grać nie wydając pieniędzy. Kupione grzyby przyśpieszają postęp gry i przydają się przy zakupach. Czas realizacji zamówienia zależy do metody płatności i trwa od kilku minut do dwóch dni.


Gildia

Wspólnie z innymi graczami można osiągnąć więcej nisz działając w pojedynkę. Warto przystąpić do Gildii, wprawdzie trzeba ponosić dodatkowe koszty, ale i wspólnie dzieli się zdobyczami. Gracze skupieni w każdej gildii stanowią społeczność, które się wspiera, wspólnie broni i atakuje innych. Mocna gildia przynosi chwałę wszystkim jej członkom. Jej przywódcy i oficerowie mogą decydować o podjęciu walki, wysokości opłat i innym wspólnym inwestycjom. Opłaty na rzecz gildii mogą być w formie złota lub grzybów, należy wpłacać rozważnie bo raz wydanych środków nie można już cofnąć.


Lochy

W grze jest 10 różnych lochów, aby się do nich dostać należy najpierw odszukać klucze. Można je zdobyć wykonując różne zadania. W lochach zdobywa się doświadczenie i jest 50% szans na znalezienie ciekawego przedmiotu. Tylko w lochach można znaleźć legendarne artefakty, szansa na takie znalezisko to 5%, a po dojściu do 10 poziomu i pokonani bosa lochu otrzymuje siego automatycznie.

Serwisy społecznościowe